sobota, 22 listopada 2014

"Normalność wcale nie jest taka dobra, jak się wydaje." - "Miasto Szkła"

Cześć! Nareszcie weekend, po ciężkim tygodniu w szkole, przyda się trochę odpoczynku. Przede mną lekkie 5 dni, bo wycieczka, andrzejki, zawody i nocka u koleżanki. A dziś mam dla Was kolejną pozytywną recenzję - "Miasto Szkła".



Tytuł oryginalny: "City of Glass"
Autor: Cassandra Clare
Ilość stron: 560
Wydawnictwo: Mag
Seria: "Dary Anioła" - tom III
Moja ocena: 6/6




W dwóch poprzednich tomach "Miasto Kości" i "Miasto popiołów", poznaliśmy główną bohaterkę bestsellerowej serii "Dary Anioła", Clary Fray - nastoletnią rudowłosą dziewczynę o skłonnościach do wpadania w tarapaty. Jej najlepszym i jedynym przyjacielem jest chłopak, matka jest roztrzepaną artystką, a miejscem rozrywki są ulice Manhattanu i nocne kluby. Tutaj tez Clary przezywa szereg mrożacych krew w zyłach przygód, zyskuje nowych przyjaciół i nie tylko...
W kolejnym tomie, pośród chaosu wojny Nocni Łowcy będą musieli się zdecydować, czy podejmą walkę u boku wampirów, wilkołaków i innych Podziemnych… czy przeciwko nim. Również Jace i Clary muszą podjąć ważną decyzję: czy pozwolić sobie na zakazaną miłość?




            Grzechem byłoby nie sięgnąć po ten tom, po przeczytaniu dwóch poprzednich. Czytając tą książkę, czy każdą inną Cassandry Clare, nie można spełnić postanowienia: "Jeszcze jeden rozdział i idę spać", no po prostu się nie da! Ta książka jest jak narkotyk, chcesz więcej i więcej, aż tu nagle koniec, a ty jesteś uzależniony i uwięziony w świecie Nocnych Łowców. Czyta się ją w zaskakująco szybkim tempie. Trochę mnie wnerwiał Alec na początku, ale później było już spoko, to w sumie był jedyny minus tej książki. Nowe przygody, nowi i starzy bohaterowie, nowe i stare wątki, niektóre się rozwiązują, a inne jeszcze bardziej komplikują. Książka jest tak zagmatwana, że w pewnym momencie musiałam cofnąć się kilka kartek wstecz, by ogarnąć co się właśnie wydarzyło. Moim zdaniem jest to jedna z lepszych części, bo w kilku mam wrażenie, że autorka pisała na siłę i niezbyt fajnie mi się czytało, a ta jest napisana lekko, że czyta się ją w góra trzy - cztery wieczory. W głowie teraz mam pustkę, ale jak zwykle później będę mieć milion wątków, które mogła bym poruszyć, jednakże w tym momencie nie wiem co więcej mogłabym napisać. W każdym razie książka jest genialna i polecam!


"Kocham cię. Będę cię kochał do dnia, w którym umrę. A jeśli po tym jest jakieś życie, to wtedy też będę cię kochał." ~ C.Clare


Buziaczki
/~Pauline :***

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak tu już jesteś, to skomentuj. Tobie zajmie to kilka minut, a mnie to będzie motywować :)