środa, 19 listopada 2014

"Najmroczniejsze umysły skrywają się za fasadą najzwyklejszych twarzy." - "Mroczne umysły"

Witajcie! W końcu przyszła moja paczka z torbą. (Pewnie myśleliście, że z książkami?) Cóż, postanowiłam, że nie będę zamawiać już książek przed świętami. Ale za nim przyjdą święta mam dla Was recenzję "Mrocznych Umysłów".



Tytuł oryginalny: "The Darkest Minds"
Autor: Alexandra Bracken
Ilość stron: 448
Wydawnictwo: MoonDrive
Seria: "Mroczne Umysły" - tom I
Moja ocena: 6/6



Mam na imię Ruby. 
Potrafię wedrzeć się do twojego umysłu, a nawet wymazać wspomnienia. Jako dziecko zostałam wysłana do obozu „rehabilitacyjnego” dla takich jak ja. 
Zieloni, Niebiescy, Żółci, Pomarańczowi, Czerwoni. Mroczne umysły. 
Zostałam przydzielona do Zielonych, ale w rzeczywistości jestem ostatnią z Pomarańczowych. 
Ukrywam to, żeby przetrwać...





               Nie mam słów, by opisać tą książkę. Czytałam wiele dobrych i fajnych książek, ale dawno nie tak wspaniałej! Świetna fabuła, ciekawi bohaterowie i niepowtarzalna idea. Ruby główna bohatera, ale także narratorka jest Zielona, lecz w rzeczywistości jest ostatnią z Pomarańczowych. Stara się z całych sił, by nikt nie odkrył jej sekretu. Pielęgniarka w ośrodku pomaga jej uciec, jej i pewnemu chłopakowi, Martin'owi. Przerażona dziewczyna ucieka od nich, zresztą nie dziwię się jej, też bym tak zrobiła. Dołącza do grupki innych zbiegów i razem z nimi przeżywa niesamowite przygody. No i jest jeszcze pewien chłopak, Liam, który ma pewną tajemnicę. Uważam, że on i Ruby idealnie do siebie pasują i nie mieści mi się w głowie to, co zrobiła na końcu książki, dosłownie na przedostatniej stronie. Jak ona tak mogła?! Mimo, iż takie zakończenie pokazuje nam odwagę i poświęcenie bohaterów, to niestety dalej tego nie akceptuję. Szczerze mówiąc, myślałam, że jest to kolejna nudna opowieść z przewidywalną akcją. Jednak bardzo się myliłam. Książka jest świetna, jedna z najlepszych jakie kiedykolwiek czytałam. Nie mogę się doczekać, aż sięgnę po kontynuację "Mrocznych Umysłów" i mam nadzieję, że chociaż w małej części będzie tak jak chciałabym, żeby było. Polecam!



"Jesteśmy wyjątkowi nie ze względu na to, kim jesteśmy, ale ze względu na to, kogo mogą z nas zrobić." ~ A.Bracken 



Buziaczki
/~Pauline :*** 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak tu już jesteś, to skomentuj. Tobie zajmie to kilka minut, a mnie to będzie motywować :)