sobota, 8 listopada 2014

"Nawet najdzielniejszym zdarza się upadek." - "Klątwa Tytana"

Hejka! Wreszcie mam dostęp do Internetu i wolną chwilę. W środę nie dodałam recenzji, więc dzisiaj przygotowałam dla Was dwie. A oto pierwsza z nich - "Klątwa Tytana". Zapraszam!


Tytuł oryginalny: "The Titan's Curse"
Autor: Rick Riordan
Ilość stron: 308
Wydawnictwo: Galeria Książki
Seria: "Percy Jackson i bogowie olimpijscy" - tom III
Moja ocena: 5,5/6



Kiedy Percy Jackson dostaje od swojego najlepszego kumpla Grovera pilną wiadomość z prośbą o pomoc, natychmiast przygotowuje się do walki. Przyjaciele ruszają na ratunek i odkrywają, że Grover spotkał kogoś wyjątkowego: dwoje potężnych dzieci półkrwi o nieznanym pochodzeniu. Ale to nie wszystko, co ich czeka. Król tytanów, Kronos, uknuł najbardziej podstępny ze swoich planów, a młodzi herosi mają być jego ofiarami.
Nie tylko oni są w niebezpieczeństwie. Przebudził się starożytny potwór - zdolny zniszczyć Olimp, a Artemida, jedyna bogini, która potrafi go wytropić, zaginęła. Percy i przyjaciele wraz z Łowczyniami Artemidy mają tylko tydzień, żeby odnaleźć porwaną boginię i rozwiązać tajemnicę potwora, na którego polowała. A po drodze będą się musieli zmierzyć z najniebezpieczniejszy wyzwaniem: mrożącą krew w żyłach klątwą tytana.




         Czy wspominałam kiedyś, jak ja kocham książki wujka Rick'a? No to teraz już wiecie. Kolejna część serii i kolejne przygody Percy'ego Jacksona. Tak jak w poprzednich częściach czternastoletni już Percy wraz z przyjaciółmi musi pokonać przeszkody, które stają mu na drodze z powodu tego, że jest on dzieckiem półkrwi. W tej części pojawia się tajemnicze rodzeństwo: Bianca i Nico di Angelo. Annabeth i bogini Artemida zostają porwane. Grover, Percy, Thalia, Bianca i Zoe wyruszają na misję ratunkową. Czy uda im się je uratować? I jeszcze, czy przepowiednia się wypełni? Trochę denerwowała mnie Zoe, łowczyni Artemidy. Za to w tej części poznajemy nowe hobby boga Apolla . . ., czyli haiku, jak on to recytował, to po prostu masakra, on nie ma za grosz talentu w pisaniu. W "Klątwie Tytana" pojawia się wiele nowych bohaterów: Afrodyta, Apollo, tata Annabeth, Zoe czy Nico. Podsumowując, książka jest super, ciekawa fabuła, tajemnicze zakończenie i tylko jedna wada. Książka jest za krótka i właśnie dlatego dałam 5,5/6, a nie 6/6. Ale tak czy siak jest super! Polecam!



"Są przyjęcia i są też wielkie, ogromne, wystawne przyjęcia. I jeszcze są przyjęcia olimpijskie. Jeśli mielibyście wybierać, idźcie na olimpijskie." ~ R.Riordan 



Buziaczki
/~Pauline :***

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak tu już jesteś, to skomentuj. Tobie zajmie to kilka minut, a mnie to będzie motywować :)