środa, 12 listopada 2014

"Czy jest sens nadal być człowiekiem , gdy pozbędziesz się uczuć?" - "Patriota"

Witajcie! Mam małą przerwę w nauce na jutro więc wpadłam tu do Was na chwilę. Nic mi się nie chce, może dlatego, że pogoda jest paskudna. Jednak książkę to bym sobie poczytała. A książka na dziś to "Patriota".


Tytuł oryginalny: "Champion" 
Autor: Marie Lu
Ilość stron: 346
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Seria: trylogia "Legenda" - tom III
Moja ocena: 5/6


June i Day poświęcili bardzo wiele dla ludu Republiki i dla siebie nawzajem. Teraz ich kraj zaczyna pisać swoją historię od nowa. June wraca do łask Republiki, pracując z rządową elitą skupioną wokół Najwyższego Elekta, zaś Day awansuje na wysoką pozycję w armii. Ale żadne z nich nie może przewidzieć okoliczności, które sprawią, że znów będą musieli działać razem. Właśnie wtedy, gdy pokój wydaje się być tak bliski osiągnięcia, wybuch epidemii powoduje panikę w Koloniach i do granic miast Republiki zbliża się wojna. Nowy rodzaj epidemii jest najbardziej zabójczy z wszystkich dotychczasowych i, jak wkrótce przekonuje się June, jedyny sposób obrony Republiki może kosztować Day'a wszystko, co ma.
Nic już nie będzie takie, jak wcześniej...




             Genialne zakończenie trylogii, którego najmniej się spodziewałam. To smutne, że tak szybko kończą się wspaniałe książki. Republika odnajduje się w nowym świecie, Day i June wrócili do łask. Lecz mało kto, spodziewa się, że Kolonie zaatakują w takim tempie. Rozpoczyna się prawdziwa obława. Jest to zdecydowanie najbardziej brutalna część i najbardziej chaotyczna. Troszeczkę denerwował mnie Day, w sumie to June też - cały czas rozstawali się i schodzili, i tak w kółko. Ale i tak się kochali, to było słodkie. Szczerze mówiąc myślałam, że zakończenie będzie bardzo dramatyczne, wręcz tragiczne i ten ktoś nie przeżyje, nie stało się tak, a szkoda. No cóż, mówi się trudno i cieszy tym, co jest :) Podsumowując, książka bardzo dobrze utrzymała poziom trylogii, minus jest taki, że zbyt szybko ją skończyłam. Dla tej książki zarywałam noc, przeczytałam ostatnią stronę tak około 2 - 3 w nocy, a później wyglądałam jak zombie. Ogólnie jest fajna i polecam! 



"Miliardy ludzi przychodzą na ten świat i z niego odchodzą - mówi - Ale nigdy nie będzie drugiej takiej jak ty" ~ M.Lu



Buziaczki
/~Pauline :***

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak tu już jesteś, to skomentuj. Tobie zajmie to kilka minut, a mnie to będzie motywować :)