środa, 1 października 2014

"Bransoletka" - Ewa Nowak

Hej! W końcu znalazłam chociaż 5 minut, by tutaj zajrzeć. Nie wiem, jak odkopię się ze swojej góry obowiązków, która z dnia na dzień ciągle rośnie. Coraz większymi krokami zbliżają się moje olimpiady. Ale dzisiaj mam dla Was propozycję trochę nie w moim stylu, a mianowicie książkę polskiej autorki - "Bransoletka".


Tytuł orginalny: "Bransoletka"
Autor: Ewa Nowak
Ilość stron: 296
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Seria: -------------------
Moja ocena: 5/6



Weronika jest uczennicą ostatniej klasy gimnazjum. Jej rodzice to wykształceni ludzie na poziomie, tacy, którym uprzejmie kłaniają się sąsiedzi. Za piękną fasadą kryje się jednak prawdziwy dramat. Weronika i jej brat doświadczają ze strony ojca-tyrana przemocy psychicznej i fizycznej, a ich matka woli zdystansować się od rodzinnych problemów, udając, że ich nie dostrzega.
Zakochana w koledze Weronika liczy, że na warsztatach teatralnych spędzi z nim dużo czasu. Okazuje się jednak, że Łukasz oddał jej własne miejsce na warsztatach. Mimo początkowego rozczarowania, zajęcia teatralne pomagają Weronice poradzić sobie z sytuacją w domu i doświadczyć pierwszej prawdziwej miłości…



          Musiałam przeczytać tą książkę na konkurs, bo raczej sama od siebie nie sięgnęłabym po polskich autorów. Jednak książka podobała mi się. Bardzo spodobał mi się sposób w jaki pani Ewa ukazała tutaj chłopaków, wreszcie chociaż w jednej książce jest rzeczywisty obraz młodzieży gimnazjalnej. Chamscy, aroganccy, egoistyczni i może trochę zabawni - tacy właśnie są, ale nie wszyscy. Karol, w którym zakocha się nasza główna bohaterka, jest inny, samotny, się na uboczu. Na początku jest całkowicie zależny od swojej mamy, ale obraz jego sytuacji zmienia się całkowicie, gdy poznajemy tajemnicę. Przyjaciółka Weroniki, Magda moim zdaniem jest czasami bardzo bezczelna lub tylko udaje prawdziwą kumpelę, jednak później zaczyna się zastanawiać nad swoim zachowaniem. Rodzice Werki są zapracowani, nie mają czasu dla córki, są wobec niej obojętni. Jej brat wywyższa się i zachowuje się jakby był najmądrzejszy na całym świecie. Co do samej Weroniki, jest ona zagubioną nastolatką, która przez przypadek znalazła się na obozie teatralnym. Cóż, nie będę Wam, już więcej pisać o fabule, bo książka jest warta przeczytania.




"Życie od teatru różni się tylko tym, że w życiu nie ma prób generalnych." ~ E.Nowak



Buziaczki
/~Pauline :***

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak tu już jesteś, to skomentuj. Tobie zajmie to kilka minut, a mnie to będzie motywować :)