poniedziałek, 18 maja 2015

Book Haul

Elo :) Wybaczcie, że dopiero dzisiaj piszę posta, ale miałam bardzo zapełniony zeszły tydzień - sprawdzian za sprawdzianem, majówki, dodatkowe lekcje i ten nieszczęsny projekt na 1 czerwca... masakra. No, ale jakoś daję radę... jeszcze. A dzisiaj przygotowałam Book Haul! Jakoś na początku maja przyszło mi 8 książek, a czytam dopiero równolegle dwie z nich. Nie mam czasu na czytanie, bo późno kładę się spać albo jestem tak zmęczona, że nie mam nawet siły, by sięgnąć po książkę a co dopiero ją czytać. 




1. "Czerwona Piramida" - tom I

Tytuł oryginalny: "The Red Pyramid"
Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Ilość stron: 540

Od śmierci matki Carter i Sadie są sobie niemal obcy. Dziewczyna mieszka z dziadkami w Londynie, jej brat natomiast podróżuje po świecie z ojcem, wybitnym egiptologiem doktorem Juliusem Kane. Pewnej nocy doktor Kane zabiera Cartera i Sadie na „eksperyment naukowy” do British Museum, w nadziei że uda mu się z powrotem połączyć rodzinę. Zamiast tego jednak uwalnia egipskiego boga Seta, który skazuje doktora na wygnanie, a jego dzieci zmusza do ucieczki. Wkrótce Sadie i Carter odkrywają, że budzą się wszyscy bogowie Egiptu, a najgorszy z nich – Set – chce zniszczyć rodzinę Kane. Aby go powstrzymać, dzieci muszą podjąć niebezpieczną podróż po całym świecie. Będzie to zadanie, które przybliży je do prawdy o rodzinie i ujawni jej powiązania z tajnym stowarzyszeniem istniejącym od czasów faraonów.


 


2. "Ognisty tron" - tom II

Tytuł oryginalny: "The Throne of Fire"
Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Ilość stron: 449

 Odkąd bogowie starożytnego Egiptu zostali wyzwoleni we współczesnym świecie, Carter Kane i jego siostra Sadie znaleźli się w tarapatach. Jako potomkowie Domu Życia Kane'owie są obdarzeni wyjątkowymi mocami, ale przebiegli bogowie nie dali młodym magom czasu na opanowanie choćby podstawowych umiejętności. A byłyby bardzo potrzebne - ich przerażający nieprzyjaciel, wąż chaosu Apopis rośnie w siłę. Jeśli w ciągu kilku dni nie zdołają zapobiec jego uwolnieniu, nastąpi koniec świata. Innymi słowy: zwykły dzień rodziny Kane'ów.
Aby mieć jakiekolwiek szanse w walce z siłami chaosu, rodzeństwo musi przywrócić do życia boga słońca Ra - to zadanie przekraczające wszystko, czego dokonał jakikolwiek mag. Muszą odnaleźć trzy części Księgi Ra i nauczyć się zawartych w niej zaklęć. Och, nie wspomnieliśmy chyba, że nikt nie wie, gdzie Ra się znajduje.


 


3. "Obsydian" - tom I

Tytuł oryginalny: "Obsidian"
Autor: Jennifer L. Armentrout
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron: 442

Oni nie są tacy jak my…
Kiedy przeprowadziliśmy się do Zachodniej Wirginii, zanim zaczęłam mój ostatni rok w szkole, musiałam przyzwyczaić się do dziwacznego akcentu, rwącego się łącza internetowego i całego morza otaczającej mnie nudy... Aż do momentu, kiedy spotkałam mojego nowego, wysokiego sąsiada o niesamowitych, zielonych oczach. Wtedy sprawy zaczęły obierać zupełnie inny kierunek... 
Ale kiedy zaczęłam z nim rozmawiać zrozumiałam, że Daemon jest wyniosły, arogancki i doprowadza mnie do szału. Zupełnie nam nie po drodze. Zupełnie. Jednak kiedy prawie nie zginęłam, a Daemon dosłownie zamroził czas, cóż... stało się coś zupełnie niespodziewanego…
Wpadłam w kłopoty, groziło mi śmiertelne niebezpieczeństwo. Jedyną szansą, żebym wyszła z tego cało, było trzymanie się blisko Daemona, aż przygaśnie blask…Jeśli oczywiście sama go wcześniej nie zabiję.


 


4. "Czerwona Królowa" 

Tytuł oryginalny: "The Red Queen"
Autor: Victoria Aveyard
Wydawnictwo: MoonDrive
Ilość stron: 478

– Mare Molly Barrow, urodzona 17 listopada 302 roku Nowej Ery, córka Daniela i Ruth Barrowów – recytuje z pamięci Tyberiasz, streszczając moje życie. – Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzieże, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorąc, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu. […]
– A mimo to jest w tobie coś więcej. – Król wstaje, ja zaś przyglądam się z bliska jego koronie. Jej końce są nieprzeciętnie ostre. Jak sztylety. – Coś, czego nie mogę pojąć. Jesteś jednocześnie Czerwoną i Srebrną. Ta osobliwość pociąga za sobą potworne konsekwencje, których nie jesteś w stanie zrozumieć. Co zatem mam z tobą począć?


 


5. "Black Ice" 

Tytuł oryginalny: "Black Ice" 
Autor: Becca Fitzpatrick
Wydawnictwo: MoonDrive
Ilość stron: 446

Nie daj się zwieść pozorom!
Britt długo przygotowywała się do wymarzonej wyprawy wzdłuż łańcucha górskiego Teton. Niespodziewanie dołącza do niej jej były chłopak, o którym dziewczyna wciąż nie może zapomnieć. Zanim Britt odkryje, co tak naprawdę czuje do Calvina, burza śnieżna zmusza ją do szukania schronienia w stojącym na odludziu domku i skorzystania z gościnności dwóch bardzo przystojnych nieznajomych. Jak się okazuje, obaj są zbiegami. Britt staje się ich zakładniczką. W zamian za uwolnienie zgadza się wyprowadzić ich z gór.
Gdy dziewczyna odkrywa mrożący krew w żyłach dowód na to, że w okolicy grasuje seryjny morderca, a ona może stać się jego kolejnym celem, sprawy przybierają dramatyczny obrót…


 


6. "Zwiadowcy. Bitwa o Skandię" - tom IV 

Tytuł oryginalny: "Ranger's Apprentice. Oakleaf Bearers"
Autor: John Flanagan
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 384

Wiosna miała oznaczać koniec niewolniczej doli Evalyn i Willa. Ale gdy tylko przyjaciołom udało się dać nogę z zimowych siedzib Skandian, tajemniczy jeździec porywa dziewczynę. Will, choć zahartowany i sprytny nie jest w stanie stawić czoła sześciu napastnikom… Na szczęście Halt i Horace przybywają w samą porę! Rychło okazuje się, że ci, których wzięto za przypadkowych rzezimieszków są tak naprawdę szpiegami wielkiej armii. Władca Temujai przygotowuje gigantyczną inwazję, która zagrozi nie tylko Skandii, ale również innym niezależnym królestwom. Czworo Aralueńczyków musi przekonać dumnych mieszkańców Północy o tym, że wszystkim grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Will, Evanlyn, Halt i Horace są gotowi stanąć do walki u boku Skandian i wesprzeć ich swoimi umiejętnościami i mądrością – o ile oczywiście oberjarl wyrazi zgodę na to, by w szeregach jego wojowników znaleźli się obcy…


 


7. "Książę i gwardzista"

Tytuł oryginalny: "The Prince and The Guard"
Autor: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 224

„Książę” pokazuje wydarzenia sprzed eliminacji i pozwala czytelnikowi śledzić młodego władcę od pierwszego dnia ich rozpoczęcia. W drugiej z opowieści przekonamy się, jak płynęło życie Aspena w pałacowych komnatach- i ujrzymy prawdę o świecie gwardzistów, której nigdy nie pozna America... 


 


8. "Po zmierzchu" - tom III

Tytuł oryginalny: "In the Afterlight"
Autor: Alexandra Bracken
Wydawnictwo: MoonDrive
Ilość stron: 509

Mam na imię Ruby. Nie mogę oglądać się za siebie.
Wraz z tymi, którzy przetrwali, kieruję się na północ, aby uwolnić tysiące więzionych dzieci. Gdy jest się odpowiedzialnym za los całego pokolenia, nie ma miejsca na błędy. Jeden fałszywy ruch może wzniecić iskrę, która podpali świat.


 \


Cóż, to już wszystko na dzisiaj z mojej strony. Dajcie znać, co teraz czytacie. Ja tym czasem spadam, bo mam randkę z "Po zmierzchu". W takim razie cześć!


A tu łapcie Adama Levine z piosenką "Lost Stars", która była nominowana do Oscarów 2015!

Buziaczki
/~Pauline :***

3 komentarze:

  1. Miłej lektury :)

    Ach, Adaś Levine <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Czeka na mnie "Czerwona królowa" na półce. Zazdroszczę "Obsydianu", bo już od dawna chcę go przeczytać
    http://chcecosznaczyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Obsydian już za mną, a Czerwona królowa i Blak Ice czekają cierpliwie na półce :) Może zdążysz przeczytać przede mną, więc chętnie zapoznam się z Twoimi recenzjami. Przyjemnych lektur :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jak tu już jesteś, to skomentuj. Tobie zajmie to kilka minut, a mnie to będzie motywować :)