środa, 9 lipca 2014

"Niezgodna" - Veronica Roth

Cześć! Pogoda za oknem (w każdym razie u mnie) jest dołująca. Dlatego książka i kubek herbaty to po prostu idealne rozwiązanie na deszczowe popołudnia. Książką na dziś jest "Niezgodna". 


Tytuł: "Niezgodna"
Autor: Veronica Roth
Ilość stron: 349
Wydawnictwo: Amber
Seria: trylogia "Niezgodna" - tom I
Moja ocena: 5,5/6 


Altruizm (bezinteresowność), nieustraszoność (odwaga), erudycja (inteligencja), prawość (uczciwość) i serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany jest za bezfrakcyjnego i wykluczony.
Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny - i musi być wyeliminowany...

Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru,który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą i niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość. Ale Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed innymi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć.



       Moim zdaniem książka jest bardzo fajna, ale denerwuje mnie, że dużo osób porównuje "Niezgodną" do "Igrzysk Śmierci". Czytałam "Igrzyska" i według mnie te dwie książki różnią się od siebie i to dość zasadniczo. Może i było kilka podobieństw, ale mi to nie przeszkadzało. Pani Veronica stworzyła naprawdę piękny świat w tej książce, a postacie nie były idealne. Nie wiedziały wszystkiego i też miały chwile załamania, niepewności, lęku. Osobiście uważam, że takie perfekcyjni bohaterowie są nudni i zbyt przewidywalni. Książka ta doczekała się ekranizacji, co mnie bardzo ucieszyło. Film był świetny, ale parę scen (według mnie były one zasadnicze w książce) usunięto. Polecam z całego serca. 

Buziaczki
 /~Pauline :***

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak tu już jesteś, to skomentuj. Tobie zajmie to kilka minut, a mnie to będzie motywować :)